Kuvia silloista

P1030377

PULKKILANSALMEN TÄYTTÖPENKEREEN PÄÄ JA MATALA TERÄSSILTA, josta voisi tehdä avattavan läppäsillan -tai palauttaa lossin :)) Tämä on purjehtijoiden vaihtoehto no 1 tällä hetkellä, kun muut on jo kokeiltu.

Pulkkilanharju ei ollut este purjeveneille 1960-luvulla, kun Pulkkilansalmessa oli lossiyhteys. Sitten lossin paikalle rakennettiin maantiepenger, johon tehtiin 2,5 metrin alituskorkeuden terässilta. Purjeveneet yritettiin huomioida rakentamalla pari kilometriä pohjoisemmaksi Karisalmeen 11 metrin alituskorkeuden terässilta. Vuonna 1970 kaikki silloiset ”suuret” purjeveneet eli Hait ja Pohjoismaiset Kansanveneet pääsivät reilusti sillan ali. Myös seuraavan sukupolven H-veneet mahtuivat hyvin sillan ali. Päijännepurjehdus purjehdittiin vuosina 1972 – 1980 sillan ali , mutta vuonna 1981 purjehduksen lähtö ja maali siirrettiin sillan pohjoispuolelle – mastojen korkeus alkoi yleisesti ylittää 11 metriä. Vuonna 1984 aloitettiin hanke läppäsillan saamiseksi Pulkkilanharjulle. Hanke jatkuu ja jatkuu….

P1030400

KARISALMEN 11 METRIN ALITUSKORKEUDEN SILTA, jonka ali pääsee matkapurjeveneistä vain noin 10 %. Maston kaatamista haittaa sillan molemmin puolin avautuva suuret selät, joiden aallokko voi estää maston kaatamisen. Lisäksi vilkas moottoriveneliikenne aiheuttaa äkillistä aallokkoa. Vain harvat moottoriveneilijät ymmärtävät lopettaa aaltojen muodostamisen mastonkaadon nähdessään.

 

P1030379

VÄHÄSALMEN TÄYTTÖPENGER, joka oli yksi läppäsillan sijoitusvaihtoehdoista. Vieressä on ravintola Reimari, jolle tämä reitti olisi tuonut uusia asiakkaita.

P1030969

KÄKISALMEN KAARISILTA Pulkkilanharjun pohjoispäässä on peruskorjauksessa syyskuusta 2014 tammikuun loppuun 2015. Siltaa vahvistetaan ja levennetään molemmin puolin 0,5 metriä. Sillalta voi roikkua sähköjohtoja ja terästankoja, minkä vuoksi mastonkaatajien on oltava erityisen varovaisia. Ainakin yksi tuulimittari on jo menetetty. Käkisalmen reitti lisää monille matkaa, mutta vastapainoksi aallon muodostus on mastonkaatajille suotuisampaa.

P1030951

KALKKISTEN KANAVAN SILTA  Ruotsalaiselle mentäessä on 11 metriä korkea. Maston kaatajille paikka on suotuisa.

Kalkkisten silta 14 m Kymen virrassa (Ruotsalainen)

KALKKISTEN SILLALLA on 14 m alituskorkeus, Silta sijaitsee Kymen virrassa Kalkkisten kylän kohdalla ja on osa Kopsuon tietä 3132.

2013-09-13-349

KÄRKISTEN SILTA KORPILAHDELLA on 18 metrin alituskorkeudella esimerkki purjehduksen huomioimisesta Päijänteellä. Jotkut paikalliset poliitikot puuhasivat  sillan alituskorkeudeksi vain 14 metriä, mutta järki lopulta voitti.

Kellosalmessa on LÄPPÄSILTA, joka on vuosia yhdistänyt Padasjoen ja Virmailan saaren.

KELLOSALMESSA ON LÄPPÄSILTA, joka yhdistää Padasjoen ja Virmailan saaren. Tällaista siltaa tavoitellaan Pulkkilanharjulle.. Sillan avaukset eivät ole häirinneet paikallisten asukkaiden liikkumista.

Mainokset

Jätä palautetta

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s